Mindenszentekre

A nedves fűszálak csendesen nyögtek
Lépésemre a levelek zizegtek.
A hulló őszi lombra tapostam fájón,
S elmerengtem én a ködös messzi tájon.

Kissé elmélázva néztem a felhőket,
s közben fény borította be a temetőket.
Fény pislogott rám a mécsből ártatlanul,
Előugrott egy gondolat váratlanul.

Hát te mit kerestél itt ezen a helyen?
Embereket? Emberekre vártál? Milyen
láncok tartanak téged, hogy függsz anyagtól,
mocskos élet, mely fél a haláltól!

Mindennapjaid lassan szertehullnak,
Gyermeki képeid lassan megfakulnak
Elvárásaiddal betörsz egy-két ajtót,
S keresel egy istent is magadnak halandót.

Csorognak a percek, a kezed közt szétfolyt
S van emléked arról, hogy egyszer milyen szép volt.
Ülsz a papír fölött hajnalig részegen
Nyugtalanul, célok nélkül, üresen, és mérgesen.

Húsz halottas mindenszentek múlt el.
Talán a kapuban halálom térdepel,
Vagy még kétszerannyi visszavan, nem tudom,
Míg földtakaróvá lesz a kockás paplanom.

A nagy homokórában csupán egy szem voltam.
Életemben annyi görönygyben megbotoltam.
Egy csepp időt kaptam, arra, hogy használjam,
S én pedig, ki tudja, mire pazaroltam.

S ahogyan a kövek között fázva bukdácsoltam,
Senki sem látta, mint egy gyerek sírtam.
Üres szívem sós könnyárban fürdött,
A gondolat pedig űzött, egyre űzött.

Húsz halottas évig hasztalanul éltem.
Minden apró percben valakiktől féltem.
Mit mondok, mit tettem, ha majd engem húznak,
S elébe kerülök a vendéglátó úrnak?

Állok majd egyedül, nem lesznek emberek,
Sírok majd szótlanul, mint egy szidott kisgyerek.
Próbálok előszedni rég temetett képeket,
S fölöttem gyújtják majd a pislákoló mécseket.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

engedjétek hozzám

Ám a templom előtt a téren  Egy kis szökőkút működik, kérem!  Körbebiciklizős, vízbe pancsikolós,  Galambkergetős, rózsaszagolgatós.  Gyerek...