Isten (és) a Szeretet

Mostanában rengeteget gondolkozom azon, van-e Isten vagy egyáltalán nagy i-vel kell-e írni s mi lesz ha kicsivel teszem. De inkább, van-e Isten? Azt mondják, Isten a szeretet. Szépen hangzik, de ezt nem lehet érteni, maximum érezni lehet.
Karácsonyi ajándék után futkostam ma délelőtt, így kerültem egy nagy bevásárlóközpontba - ahol egyébként pont az a cucc, amit tegnap kikerestem pont most pont le volt nagyon értékelve úgy, hogy máshol eddig nem is találtam ilyet... Talán szerencse. De nem hiszem. Lényeg a lényeg, a bejáratnál jöttek hozzám Máltai Szeretetszolgálatosok, hogy tartós kaja stb, jó lenne. Az ember el is megy emellett tízből kilencszer. De tegnap is láttam őket, s mára megérett a dolog hogy valamit betegyek a közbe. Nem nagy dolgot, egy kiló lisztet. Gondolkoztam milyen kevés, de bár mindenki betenne ennyit...
Fizettem a pénztárnál, még bosszankodtam is, hogy milyen sóher egy helyen vásároltam, mert még azt a kevés kis pontot sem akarták felírni a kártyámra... :) Aztán odamentem a máltaiakhoz. Épp nagyban pakolásztak, nem igazán láttak engem. Gondoltam, odarakom aztán elhúzok, nem azért vettem hogy agyondicsérjenek. Rakjuk le aztán tűnés. Letettem, mentem volna el, de utánam szóltak: "Nagyon köszönjük és boldog karácsonyt." Kicsit zavartan még visszaintettem hogy okkés, de...
De ott éreztem Istent. Persze elcsépelt szöveg, de tényleg mintha egy jégcsap olvadt volna le a szívemről. Még néztem férfit meg a fiatal lánykát, ahogy pakolják el az élelmiszert. Valahogy mégsem lehet rossz a világ, ha emberek maguktól, ingyen az idejüket, energiájukat, néhol pénzüket erre a célra adják. A pap ma pont azt mondta a misén, hogy azt kell megvizsgálni, hogy amit adsz, azt mért adod. Azért-e hogy valami hasznod legyen belőle, vagy nem. A misén kevéssé éreztem Istent. De ott a boltnál. Régen egyszer én is voltam ilyen akcióban gyűjtő ember. Az volt a jelmondat: "adj egy kiló szeretetet". Utáltam ezt a mondatot, olyan giccses volt. Pedig ma egy kiló lisztért kaptam egy kiló szeretetet.
Azt hiszem, mégis megérte ez az üzlet...

2 megjegyzés:

  1. Ez az. Ez hiányzott még a múltkori beszélgetésünkből. Egy misén világosodtam meg - úgy látszik ott is lehet... Az Atya föltette a kérdést - hogyan lehet Istennel találkozni? Vagy megtalálni, kapcsolatba lépni - nem tudom szó szerint - kíváncsi voltam, hogy fogja megválaszolni, mert nekem megvolt rá a saját válaszom. Ugyancsak meghökkentem, mikor azt válaszolta:

    - jótettekkel. Hisz Jézus is ezt tette.-

    Rájöttem, hogy ez igaz. Úgy látszik, te is.
    Mert az MINDEGY, HOGY VAGYUNK-E VALAKIK. Mindegy, kik vagyunk, csak tegyük a jót.

    VálaszTörlés
  2. Hű, de jó ez a bejegyzés!

    VálaszTörlés

engedjétek hozzám

Ám a templom előtt a téren  Egy kis szökőkút működik, kérem!  Körbebiciklizős, vízbe pancsikolós,  Galambkergetős, rózsaszagolgatós.  Gyerek...