Egyiptom hercege

ehet, hogy a fél előadást végigaludtam KELET-en, de amire figyeltem azt nagyon megjegyeztem.

Ott állt Mózes. Identitászavar. Ott dühöngött benne a kérdés: Ki vagyok én? Zsidó volt, és egyiptomi. A két nép utálta egymást, mert az egyik el rabszolgává tette a másikat. A zsidók lázadtak, az egyiptomiak pedig halállal büntették a lázadókat. És ott áll az ifgú a két tűz között: hova tartozom? A fáraó gyereke vagyok, vagy a leigázott nép egyszerű sarja?
Ott áll az égő csipkebokor előtt, és felteszi a kérdést: Ki vagy Te?
És a válasz: Vagyok, aki vagyok. Aki van.
Beleborzongok ezekbe a szavakba. Sem angolul, sem horvátul nem hangzik így.
Valaki néven szólítja őt, akinek neve sincs, mert egy kosárban találtak rá, és oda küldi ahonnan menekül. És ő lesz egy egész nép vezetője, egyszerűen hihetetlen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

engedjétek hozzám

Ám a templom előtt a téren  Egy kis szökőkút működik, kérem!  Körbebiciklizős, vízbe pancsikolós,  Galambkergetős, rózsaszagolgatós.  Gyerek...